Menu

CESTA

obtiažnosť - stredná

61 km prevýšenie 319 m

Okruh sa dá jazdiť obojsmerne, no doporučujeme ísť smerom na Oravský Podzámok - Príslop. Stúpanie 4,7 km je ,,výživnejšie,, ako od hruštínskej strany.

Popis trasy: Ivan Opát

K otvoreniu QR kodu je potrebne mať nainštalovanú appku Mapy.cz

Štart trasy začína a aj končí v Nižnej, alebo v ktorejkoľvek obci ležiacej na trase. Náš obľúbený smer je dole prúdom rieky Orava. Spočiatku sa budete pohybovať po frekventovnej ceste E77, je to medzinárodný ťah z Poľska, ale cez víkend to nie je až také zlé s hustotou dopravy. Hneď v susednej obci Podbiel si môžete prezrieť komplex drevených stavieb - Bobrova raľa - zapísaný v zozname Unesco. Je to hneď vedľa hlavnej cesty, nemôžete ho minúť.

Pokračujete na obec Krivá - rodisko blahoslavenej sestry Zdenky Schelingovej - a ďalej do obce Dlhá nad Oravou. Tu je možnosť občerstvenia v pizzerii Papo, z ktorej máte dostatočný výhľad na svoje odparkované bicykle.

Pokračujete po ceste E77 na Sedliacku Dubovú a asi 1 km za obcou natrafíte na odbočku do prava, smerom na Oravský Podzámok. Tu sa už doprava úplne skľudní, pretože pokračujete po starej ceste cez Hornú Lehotu a Dolnú Lehotu. Tu sa aj nachádza príjemný bufetík na brehu Oravy.// keď prejdete závesnou lavicou cez rieku Orava, môžete sa napojiť na cestu cez Pribiš - Pucov - Pokryváč a odtiaľ sa prehupnúť cez kúpele Lúčky na liptovskú stranu

Za Dolnou Lehotou sa vám ukáže nádherný a málo okukaný pohľad na Oravský hrad. Keď ho budete míňať po ľavej ruke prídete na hlavnú cestu vedúcu z Námestova do Dolneho Kubína. Vy odbočte do prava na Hruštín a čaká vás najskôr príjemné a potom trošku strmšie stúpanie do sedla Príslop. Celkom nastúpate 319 m na dĺžke 4,7 km. Na vrchole Príslopu sa nachádza reštaurácia s rovnomenným názvom otvorená celoročne.

Po občerstvení s krásnym výhľadom na Babiu horu a Piľsko, alebo krátkom oddychu, to pôjde pekny z kopca až do obce Hruštín. Pozor, opatrnosti nie je nikdy dosť. Cesta potom pokračuje cez dediny Babín, Vasiľov, Lokca. Pred obcou Oravská Jasenica sa môžete občerstviť, prípadne najesť v štýlovej kolibe.

//tu môžete pokračovať smerom na Námestovo, a odtiaľ po moste cez priehradu smerom na Tvrdošín, alebo zostať na hlavnej ceste a pokračovať smerom na Vavrečku.

Za obcou Vavrečka, asi po 2 km sa napojíte pri benzínovej pumpe na cestu vedúcu z Námestova. Pokračujte odbočením do prava, po asi 1,5 km prídete do prístavu Slanica, kde je možnosť sa zviezť výletnou loďou na Slanický ostrov umenia. V blízkej vzdialenosti tu nájdete aj možnosť sa občerstviť vo vychýrenom salaši a pokračovať smerom na Tvrdošín. Na ľavej strane budete ešte míňat Gazdovský dvor, kde je možnosť okúpať sa, prípadne najesť.

Za návštevu určite stojí pozrieť sa aj na druhý prístav, ktorý sa nachádza asi 600 m dole kopčekom z hlavnej cesty, alebo pokračovať smerom na priehradný múr. Prídete k nemu po asi 2 km. Tu máte dve možnosti ako sa dostať do Tvrdošína. Buď prejdete po priehradnom múre a zabočením do prava pôjdete starou cestou - mačacími hlavami, cez Nové Ústie, alebo pokračujete po hlavnej ceste smerom na Štefanov nad Oravou.

V Tvrdošíne je príjemné posedieť v parku vedľa hlavnej cesty a vychutnať si výbornú zmrzlinu. Po vojdení na okružnú križovatku vyjdite z nej prvým výjazdom smerom na Nižnú. Po 4 km budete v cieli a svoju 65 km túru môžete zakončiť v našom cyklopointe JAMA, kde sa o vás postarajú, čo sa týka občerstvenia, pri ktorom budete mať pod dohľadom aj svoje bicykle.

1. Podbiel - komplex dreveníc - Bobrova raľa - zapísaný v zozname Unesco.

2. Krivá - rodisko Blahoslavenej Zdenky Schelingovej.

3. Dlhá - občerstvenie Pizzeria Papo - bezpečné parkovanie.

4. Dolná Lehota - bufet pri rieke - možnosť odbočiť na Liptov cez Pribiš a Lúčky.

5. Oravský Podzámok - hrad - odbočka na Príslop - na vrchole občersvenie.

6. Oravská Jasenica - koliba - možnosť zájsť do Námestova.

7. Oravská priehrada - plavba loďou na Slanický ostrov umenia - prístav - priehradný múr.