Menu

CESTA

obtiažnosť - stredná

52 km prevýšenie 375 m

Okruh sa dá jazdiť obojsmerne. Možnosť odbočiť si v Zuberci na horskú prémiu - Ťatliakova chata - 1375 m n.m.
Alebo do sedla Holica - 1093 m n.m.

Popis trasy: Ivan Opát

K otvoreniu QR kodu je potrebne mať nainštalovanú appku Mapy.cz

Štart si môžete naplánovať v našom obľúbenom cyklopointe JAMA a pred jazdou si doplniť zásoby energie. Jazdu môžete začať smerom na Tvrdošín, kde si urobte určite zastávku pri unikátnom drevenom gotickom kostolíku z prvej polovice 15. storočia. V roku 2008 bol zapísaný do zoznamu svetového kultúrneho dedičstva Unesco.

Pokračovaním po starej ceste smerom na východ sa dostanete po 4 km do prihraničného mestečka Trstená, ktorého zrekonštruované námestie tiež stojí za obhliadku. Nájdete tu občerstvenie pre telo aj ducha.

Stále pokračujte smerom na východ, a na križovatke tvaru ,,Y,, sa držte vpravo, odbočte na Liesek a Oravice a pokračujte asi 4 km. Keď prídete do Lieseku za obhliadku určite stojí návšteva kalvárie, ku ktorej sa odbočuje asi 100 m za kostolom do ľava. // Tiež doporučujeme ochutnať miestnu zmrzlinu, ktorá je skvostná.// Pri kalvárii sa môžete tiež napojiť na cyklotrasu vedúcu až do poľského Noweho Targu. Taktiež sa z nej dá odbočiť na Vitanovú, aby ste nemuseli ísť po hlavnej ceste z Trstenej.

Vo Vitanovej na križovatke odbočte do prava smerom na Oravice a po asi 8 km prídete do miestnej časti Tvrdošína, kde sa môžete občerstviť v ,,Kuliranči,,. Oravice sú východiskovým bodom do Tichej doliny /skôr na MTB alebo treking/, Bobroveckej doliny a do Juráňovej doliny - avšak neprístupná na bicykloch. Môžete sa zastaviť okúpať vo vonkajších termálnych bazénoch, alebo v krytom Meander parku.

Pokračujte smerom na Zuberec, do cesty sa vám postaví krátke, v závere trošku strmšie stúpanie do sedla Borek. Vystúpate zhruba 165 m na 4,8 km. To vcelku ide. Potom už len klesáte až do Habovky, kde máte ešte možnosť odbočiť do ľava na Zuberec a zastaviť sa na skanzene Brestová, cca 5 km zachádzka. V blízkosti skanzenu nájdete aj kolibu, kde sa dá najesť a občerstviť.

Z Habovky to ide stále mierne dole kopcom, za tabuľou konca obce vpravo nájdete penzión Julianin dvor, kde sa dá občerstviť a odpočinúť. V Oravskom Bielom Potoku stojí za pozornosť návšteva Lapidária kamenných plastík, nachádzajúce sa v blízkosti obecného úradu a kostola.

Pokračujete stále miernym klesaním až do Podbiela. Na križovatke pred hlavnou cestou zabočte do ľava a tu si môžete prezrieť komplex drevených budov - Bobrova raľa - zapísaná v zozname Unesco. Potom už pokračujete po hlavnom cestnom ťahu E77 smerom na Nižnú - asi 2,5 km, treba zvýšiť opatrnosť, premávka je tu dosť hustá.

1. Tvrdošín - drevený gotický kostolík.

2. Trstená - zrekonštruované námestie.

3. Liesek - kalvária a výborná zmrzlina.

4. Oravice - termálne bazény, Tichá, Juráňová a Bobrovecká dolina.

5. Zuberec - skanzen Brestová, jaskyňa Brestová.

6. Oravský Biely Potok - lapidárium kamenných plastík.

7. Podbiel - komplex dreveníc - Bobrova raľa - zapísaný v zozname Unesco.