Menu

MTB/treking

obtiažnosť - stredná

8,8 km prevýšenie 109 m

Pokiaľ k nám prídete aj so svojími deťmi a ostatné cyklotrasy sa vám budú zdať náročné, tak skúste ich otestovať na nenáročnom okruhu okolo Nižnej

Popis trasy: Ivan Opát

K otvoreniu QR kodu je potrebne mať nainštalovanú appku Mapy.cz

V Nižnej môžete začať pri lavičke za základnou školou. Prejdite lavičkou a hľadajte cestu na lyžiarske stredisko SKI Uhliská. Asfaltka miernym stúpaním vás dovedie k penzionu Uhliská. Potom už sa cesta zmení na štrkovú a tiež sa zvýši stúpanie. Možno bude treba deťom pomôcť, trošku potlačiť, lebo záverečné stúpanie je dosť strmé. Ale je to vlastne jediné a posledné stúpanie, takže je na vás ako deti namotivujete.

Potom nasleduje mierne klesanie po štrkovej ceste, ale tu treba zvýšiť opatrnosť. Po ceste jazdia občas aj družstevné stroje, preto je cesta miestami nestabilná kvôli štrkovemu posypu. Keď sa budete blížiť k hnojisku, treba ho minúť ľavou stranou. Prídete na klesajúcu panelovú cestu, ktorá vyusťuje na hlavnú cestu. Buďte na križovatke prvý a svoje dieťa rázne zastavte.

Po prejdení cesty kolmo sa ocitnete v miestnej časti Nižnej - Svrčková. Po nabehnutí na miestnu cestu budete odbočovať asi po 20 m do prava na štrkovú cestu a asi po 50 m sa držte vpravo, na menej výraznú cestu. Potom sa už cestička kľukatí lesom a intuitívne vás povedie k Studenému potoku. Tu začína najkrajší úsek cyklotrasy, kde sa môžete aj pristaviť, okúpať, posedieť, prípadne niečo poopekať. Miest na oddych je nespočet.

Singltrail vás nakoniec privedie k cestnemu mostu, pri ktorom je aj stanovište adrenalínovej atrakcie - jazda na tanku. Trasa ďalej pokračuje po prejdení mosta odbočením hneď do prava na štrkovú cestu, ktorá vás privedie asi po 1 km k ďalšiemu mostu. Podjazdom a odbočením prudko do ľava a do kopčeka sa dostanete na cestný most s koridorom pre cyklistov a peších, takže most prejdete bez kontaktu s autami.

Za mostom do ľava je prudšie a krátke klesanie, ním zídete k rieke Orava a proti prúdu sa vydáte smerom na Nižnú. Po hrádzi prejdete asi 1,5 km a dostanete sa ku križovaniu s hlavným cestným ťahom, takže zvýšte opatrnosť. Prejdením cesty cez priechod pre chodcov sa dostanete na miestnu cestu vedúcu na časť Nižnej - Malá Orava. Tam hľadajte smerovú tabuľu na lyžiarsky vlek a popri zbernom dvore prejdete cez lavičku ponad rieku a ste v cieli.

1.Budova starého mlyna pri výjazde na Svrčkovú.

2.Trail okolo Studeného potoka - relax zóna - Podbiel.