Menu

MTB/treking

obtiažnosť - stredná

28,2 km prevýšenie 796 m

Trasa vás zavedie až do srdca západných Tatier, našich Roháčov, k Ťatliakovmu plesu. Singltrial okolo Studeného potoka vám ukáže skrytú krásu čistého potoka a v závere skúsite, či vás záverečné stúpanie k chate neodradí.

Popis trasy: Ivan Opát

K otvoreniu QR kodu je potrebne mať nainštalovanú appku Mapy.cz

Z Nižnej vyrazíme po červenej trase / po hrádzi / dole prúdom rieky Orava smerom na Podbiel. Po prejdení cestného mosta pred Podbielom odbočte do prava a potom po 20 m odbočte zase do prava, pod most. Dostanete sa na trasu, ktorá sa bude držať Studeného potoka.

Po 1 km budete vpravo míňať sódovkáreň Oravan a súčasne prídete k ceste 584, ktorá pokračuje až do Zuberca. Vy po nej prejdete len cez most ponad Studený potok a za ním hneď odbočte do prava. Tu sa už napojíte na novú cyklotrasu, ktorá vedie v tesnej blízkosti potoka. Len zriedka od nej nachvíľku ,,odbehne,,. Trasa je vytvorená ako obojstranný singltrail, preto zvýšte pozornosť, môžu sa tam pohybovať cyklisti, bežci aj chodci. Ohľaduplnosti nie je nikdy dosť.

Trasa ponúka krásne výhľady na riečku s množstvom príležitostí sa v nej kúpaním osviežiť, alebo len tak si poležať na jej brehu.

Asi po 2 km budete prechádzať cez miestnu časť Nižnej, chatovú osadu Svrčková. Po 300 metroch sa znova dostanete do lesného porastu blízko Studeného potoka a trasou pokračujete až do Oravského Bieleho potoka.

Po prejdení cestného mosta odbočte do ľava na miestnu komunikáciu, ktorou sa dostanete až k futbalovému ihrisku. To obíďte po ľavej strane a pokračujte po cyklotrase okolo Studeného potoka. Po zhruba 3 km prídete k hotelu Julianin dvor, kde sa dá osviežiť jedlom aj pitím. Potom musíte znova vyjsť na hlavnú cestu a prejsť asi 800 m smerom do dediny Habovka.

Po prejdení mosta hľadajte odbočku do prava na štrkovú cestu, ktorá vedie okolo Studeného potoka. Po 500 m prídete na miestnu asfaltku, tu odbočte do prava a pokračujte po nej až na hlavnú cestu, kde zabočte zase do prava – smer Zuberec - a po 100 m hľadajte vľavo odbočku na cyklotrasu okolo Studeného potoka. Cyklotrasou sa dostanete už k bráne do Roháčov.

Môžete sa zastaviť pri skanzene Brestová, pozrieť si blízky amfiteáter, či jaskyňu, alebo lanové centrum. Ak pôjdete ďalej určite neminiete chatu Primula, či Zverovku, alebo Šindľovec. Práve od tejto chaty začína záverečné 4,5 km stúpanie až na koniec /alebo polovičný cieľ / vašej trasy – k Ťatliakovej chate do výšky 1375 m n.m. Zvlášť vychutnať si treba záverečných 300 metrov... Občerstvenie si potom ozaj zaslúžite.

1.Podbiel - komplex dreveníc - Bobrova raľa - zapísaná v zozname UNESCO.

2.Za Podbielom, v katastri obce Nižná - Františkova huta - bývalá železiareň, ojedinelá technická pamiatka.

3.Oravský Biely potok - stála expozícia v Lapidáriu kamenných plastík a reliéfov.

4.Skaznen Brestová - Zuberec - múzeum drevenej architektúry, Brestovská jaskyňa

5.Bývalá Ťatliakova chata, jazero pri chate.